Мои Телевизоры

Поговорим о школе

Шумер против Египта

Бороды, наколки, качки

Обратно в мавзолей



10 зручних для прослуховування опер

10 зручних для прослуховування опер

Отже, Панове, сьогодні ми знову будемо вести розмову про опери. Я взагалі завжди веду про них розмову причому з деяких пір навіть сам перестав це помічати, помічають інші. Одночасно, до мене часто звалюються з питаннями типу: «які опери можна послухати для початку?» Це як би правильне запитання: народ часто починає слухати їх з «Отелло» або «Загибелі Богів», що, звичайно, не є гуд, це приблизно те ж, що починати вивчати математику з похідних і інтегралів. Я ось під цю справу вирішив відібрати свою десятку «зручних для прослуховування» (а не просто улюблених) опер і, так би мовити, представити її тут. З ютуба качати не найкращий варіант, краще з торентів в нормальній якості.

1. «Кармен». Жорж Бізе.

Найпопулярніша опера в світі, в середньому ставиться кілька разів на день в різних театрах. Розібрана на рінгтони. Але це зараз, а тоді, в далекому 1875 році, прем’єра була з тріском провалена, але який випадково опинився на перегляді Ніцше напророкував їй велике майбутнє і як завжди мав рацію. Опера розповідає про сексуально-привабливу циганку, в яку пачками закохуються чоловіки. Один з них — скромний солдат Хозе виявляється зовсім слабаком і заради серця цієї циганки спочатку йде на посадовий злочин, потім стає дезертиром і контрабандистом. Коли циганка дає йому зрозуміти що він їй більше не потрібен, Хозе ставить її на ніж.

 

2. «Травіата». Джузеппе Верді.

Сама жахлива опера геніального італійця занурює нас у внутрішній світ туберкульозно-сифілітичної повії яка вирішила прорватися «в буття» — стати улюбленою жінкою. І, як не дивно, вона в підсумку виявляється куди пристойніше ніж навколишні її багатенькі буржуа. Третій акт не можу слухати з психологічних міркувань. Прем’єра була з тріском провалена. Народ не зрозумів.

 

3. «Летючий голландець». Ріхард Вагнер.

Сама люта опера Вагнера. Власне, перша опера де Вагнер абсолютно самостійний і не є наслідувачем кого-небудь. Як він сам писав: «З Голландця я перестав бути простим озвучівателем оперних текстів…». Прем’єра провалена. Вагнер тоді сказав: «Цієї худобі не сподобалася моя музика!» Моя улюблена опера, поряд з «Набукко», причому написані були в один час, в 1842 році.

Не найкраща постановка з негром-«голландцем«, але в ютубі я нічого іншого цілком не знайшов.

 

4. «Трубадур». Джузеппе Верді.

Вся опера проходить в напівтемряві і занурює нас у світ циган, злодіїв і середньовіччя. Але головний мотив — відношення «матері» і «сина». Взагалі, це рідкісна (швидше навіть єдина) опера у Верді де «рулять баби», в той час як у Вагнера вони так чи інакше рулять скрізь, ну, може, крім «Риенци» і «Мейстерзингерів». Отто Вейнингер пояснював це тим, що Верді був «садистом», а Вагнер — «мазохістом». Четверту дію дивитися не можу з психологічних міркувань.

 

5. «Флорія Тоска». Джоаккіно Пуччіні.

Сюжет — революційний. Герой, улюблена жінка і система — менти і жандарми. Всі вмирають, але ніхто нікого не здає. Зрозуміло, що успіх був величезний.

 

6. «Гугеноти». Джакомо Мейєрбер.

Пафосна здоровенна опера, теж на цілком побитий сюжет — любов гугенота і католички за часів царювання Карла IX, тобто за часів релігійних війн. Опера Вагнера «Риенци» почасти написана як наслідування «Гугенотів».

Тут тільки звук.

 

7. «Ріголетто». Джузеппе Верді.

Сама креативна опера Верді, також розібрана на рінгтони. Спочатку в сюжеті мав фігурувати король-спокусник якого потім вбивають. Цензура в Австрії такого пропустити на змогла і короля замінили на «герцога». Слухається на одному диханні.

 

8. «Лоенгрін». Ріхард Вагнер.

Все таки опери складені в молодості відрізняються від тих що композитори складали в років 50-60. В молодості більше політ фантазії та імпровізації, в зрілому віці — глибше думка вкладена в мотив. В основі «Лоенгріна» — старовинні брабантські легенди про «лицаря-лебедя».

Байрейт 2011 року! В НD. Для телеків 42″ унд овер — саме те. І звук офігенний.

 

9. «Князь Ігор». Олександр Бородін.

Напевно найкраща російська опера, причому показово що написана не професіоналом, а аматором, хоча в оркеструванні Бородіну допомагали Римський-Корсаков і Глазунов. Дуже сильна, але в тому плані в якому сильні опери Верді і Вагнера. В основі сюжету — «Слово о полку Ігоревім». Показово, що в той час взагалі якось масово прокинувся інтерес до всього язичницького і до-християнської Русі взагалі.

 

10. «Пікова Дама». Петро Чайковський.

Не те що б суперопера, але у Чайковського я вибрав саме її. Корисно в плані загального ознайомлення. Показово, що «Князь Ігор» звичайно зроблений «під Вагнера», а «Пікова Дама» — «під Верді».

 

Доречно також поставити питання: чому більшість великих опер написані католиками? Я давно прийшов до висновку що все пояснюється тим, що сам цей жанр йде з католицьких мес. Ось як перший раз запис меси прослухав, так відразу і прийшов. Отакої…

Джерело:
Блог Michael A de Budyon (Y-DNA I2a2, mtDNA H)

Рецензии

Техника

Статьи

Оперы